Arnout stelt zich voor..

Auteur Topic: Arnout stelt zich voor..  (gelezen 1556 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arnout

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
    • www.gsx1100.com
Arnout stelt zich voor..
« Gepost op: 22 oktober 2011, 20:22:49 »
N.a.v. een berichtje of ik me ajb even voor wil stellen, hierbij dus wat info over mijzelf..

Ik ben Arnout, constructief AutoCAD-tekenaar en verder vooral bezig met het sleutelen aan motorfietsen.. Dat betreft eigenlijk uitsluitend Suzuki GSX-en van '80-'86..
Dat is ook de reden dat ik op dit forum ben aangeland: laswerk aan de frames..
Na jaren aanklooien met met een een goedkoop electrodelasapparaat van de Gamma, had ik er op een gegeven moment genoeg van en ben mij gaan oriënteren op het TIG-lassen..
Electrode-lassen werkt eigenlijk prima met dikkere plaat, maar dunne buizen van een motorfietsframe en de moeilijk toegankelijke hoekjes hiervan dat is 1 en al ergernis..
TIG-lassen bleef naar mijn idee altijd iets ontoegankelijks vooral vanwege de hoge prijs van de apparatuur, maar recentlijk werd ik erop gewezen dat er tegenwoordig best aardige TIG-apparaatjes uit China komen en dat de prijs daarvan een fractie was van de "echte" merken op dit gebeid..
Dusss.. heb ik op Ebay een WSE-200 AC/DC gekocht voor weinig en ben nu alleen nog op zoek naar Argon om ermee aan de slag te kunnen..

Hiermee komen we ook op de (echte  :-[) reden dat ik me hier heb aangemeld. Via Google vond ik de topics over de Argon gasflessen, maar kon er niet bij zonder eerst te registreren..
Nu ik er wel bij kan ga ik daarin grasduinen om hopelijk een goed adres in Rotterdam te vinden.. Inmiddels heb ik begrepen dat het HWTS/SuperGas-ruilsysteem the way to go is..
Toch vind ik het schrikbarend duur.. (175 euro+ voor een redelijk flesje  :o daar koop je 3 electrodelastrafo's voor!) En heb dan natuurlijk ook nog zo'n reduceerventiel nodig..
(Kun je niet wachten met een goede tip? Stuur mij dan ajb een PB of mail)

Goed.. Waarschijnlijk zal ik toch nog wel de nodige lasproblemen tegenkomen en dus hier hier om raad komen vragen..  ;)
                                                    .. . . .  .  .   .

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything