Niet-rafelende lasdeken?

Auteur Topic: Niet-rafelende lasdeken?  (gelezen 1986 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laro

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 165
Niet-rafelende lasdeken?
« Gepost op: 12 juli 2022, 09:37:12 »
Beste allemaal,

Ik heb een coleman camp oven, die je bovenop een benzinebrander zet. Hij werkt aardig, maar niet optimaal. Nu zijn er veel reviewers die er een soort dekens voor maken die er voor zorgt dat de temperatuur in de oven blijft, je minder benzine verbruikt, en de werking beter is.

Vorig jaar heb ik geëxperimenteerd met een gewone lasdeken uit glasvezel. Zodra je dat begint te knippen, rafelt het heel erg, en wordt het allemaal niet zo praktisch meer.
Een andere optie zou zijn een lasdeken uit carbonvilt, zoals de Cepro Saturn 420, maar die is aardig aan de prijs. Bovendien heb ik slechts een stukje nodig van 1x1mtr.

Mijn vraag is, zijn er tussenwegen van moeilijk brandbaar/hittebestendige materialen die ik hiervoor kan gebruiken? Bijvoorbeeld bepaalde lasdekens die níet rafelen maar wél betaalbaar zijn? Je ziet bijvoorbeeld op internet lasdekens met één of twee lagen van bijvoorbeeld aluminium er overheen; rafelen die minder erg? Mocht iemand een stukje van 1x1mtr van een geschikt materiaal over hebben, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen  :)

Bvd,

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything