Aankoop Mig/Mag inverter

Auteur Topic: Aankoop Mig/Mag inverter  (gelezen 3351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline woutus

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Aankoop Mig/Mag inverter
« Gepost op: 6 september 2011, 13:28:14 »
Ik ben dus ook van plan een halfautomaat te kopen, liefst een inverter vanwege het lichte gewicht en de - naar het schijnt - eenvoudigere afstelling en iets betere resultaten door de elektronica?
Aangezien ik liefst direct een goede koop doe heb ik misschien liever wat meer uit te geven, zodat ik binnenkort geen spijt heb dat ik toch niet een iets beter/zwaarder toestel gekocht had met die of die functie.

Het grootste deel zou de halfautomaat moeten dienen voor carrosserieherstellingen uit te voeren.
In mindere mate zou er ook gelast moeten kunnen worden aan zwaardere autodelen (ik denk aan uitlaat al dan niet RVS, rolkooi, chassis, ...)
Daarnaast zouden er af en toe ook eens andere lichte contructies mee gelast moeten worden.
Ook wil ik de mogelijkheid hebben om sporadisch aluminium te lassen (om bvb. een benzinetankje te lassen).

Enkele modellen die mij interessant lijken:

Freetech Compact-Mig 160

Zii foto 1

Prijs: 546€ excl. BTW

Lijkt mij een zeer mooi toestel voor zijn prijs, ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van jullie test!
Daar Freetech nog niet lang bestaat is het een vraagteken hoe degelijk deze toestellen zijn.

ONE-WELDING inverter MIG/ARC 200A

Zie foto 2

Prijs: 799€ incl. BTW

Lijkt mij vrij gelijkaardig aan de freetech 160, maar dan 200A i.p.v. 160A.
Vragen die ik mij stel: Is dit zijn meerprijs waard? Hoeveel kun je meer met 200A? Degelijkheid van deze toestellen (merk)?

STAR 200 I 230 volt

zie foto 3
Prijs: 995€ excl. BTW

Dit lijkt mij het meest degelijke toestel, het kost ook wel een stuk meer.
Ze spreken over termen als OCR ontsteking, spatarm lassen (of toch minder dan normaal veronderstel ik), geschikt voor CUCIł, SG-2, ... Pure verkoopspraat of effectief een toestel met meer/betere functies?
Bijkomend voordeel is dat er een verdeler op 2 min. van mijn huis is.

Alle bedenkingen en voorstellen zijn welkom.
Als iemand ervaring heeft met een van deze toestellen hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Commentaar van de moderator Foto's opgehaald

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything