Waarschijnlijk het zoveelste aankoopadvies

Auteur Topic: Waarschijnlijk het zoveelste aankoopadvies  (gelezen 4575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline njipelav

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Waarschijnlijk het zoveelste aankoopadvies
« Gepost op: 18 december 2010, 14:23:28 »
We gaan beginnen met het begin, eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben.

Ik ben Kristof en beginnend industrieel ingenieur uit België (regio Oudenaarde voor de kenners).

Ik heb leren lassen tijdens mijn opleiding (als je dat lassen kan noemen tenminste) en dat dan uitgebouwd tijdens mijn eindwerk. Tijdens mijn eindwerk mocht ik met de halfautomaat uit het bedrijf lassen en heb ik een paar uur uitleg gehad van een ervaren lasser waardoor ik alles wat te maken had met het project zelf heb gelast.
Door dat lassen heb ik eigenlijk de smaak te pakken waardoor ik ongeveer een half jaar geleden een merkloze elektrodenlaspost had aangeschaft. Deze laspost is echter waardeloos en dus ben ik nu op zoek naar een degelijke laspost. Door mijn ervaring met een halfautomaat en de bezigheden die ik voor ogen houdt (weinig tot geen dik staal en meestal niet echt op sterkte lassen) zou ik dus een halfautomaat aanschaffen.

Nu had ik mij ingeschreven op het forum om even rond te neuzen naar een goed merk van lasposten en had ik mijn oog laten vallen op een LORCH M170 doordat ik de recensie al gelezen had. Dit tot ik de prijs ervan zag  ((:wow
Door de prijs ben ik terug beginnen twijfelen aangezien dit wel redelijk veel geld is om in de weekend of 's avonds eens iets in elkaar te lassen plus het feit dat deze laspost niet echt van de kleinste is waardoor er weer een plaats moet voor gezocht worden. Ik heb nu ook al eens gaan kijken naar een laspost in de plaatselijke handel voor de industrie en daar kwam ik lasposten tegen van rond de 600 euro die mij ook al aanspraken.

Nu vroeg ik mij dus af of dit merk Telwin hier gekent is en welke ervaringen de forumleden ermee hebben. Ik moet bekennen dat er zowel in het bedrijf van mijn eindwerk en op het bedrijf waar ik nu werk met lastek gelast wordt maar die zijn waarschijnlijk even duur en nog veel groter (al heb ik met deze lasposten wel al goede ervaringen).

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything