Vragen Tig lassen

Auteur Topic: Vragen Tig lassen  (gelezen 3918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xXSanderXx

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Vragen Tig lassen
« Gepost op: 14 augustus 2011, 12:09:52 »
Hallo ik ben pas begonnen met het proces tig lassen en had nog enkele vragen.
Ik kan redelijk goed mig/mag lassen, en heb nu een goedkoop tig apparaat gekocht zodat ik kon kijken of het wat voor mij is.
Mijn doel is uiteindelijk uitlaatdelen van een auto te lassen. (rvs)

Mijn apparaat is zo eentje:
Zie foto:

Waarschijnlijk voor jullie aan de goedkope kant maar ik wil het dus proberen.
Vragen:

- Het staat nu ingesteld op 7LB argon p/m (of zoiets waar het in uitgedrukt word) dat is in orde?

- Kan ik toevoeginsmateriaal wat voor 316 rvs geschikt is (wat ik dus al  een pak heb liggen) ook fatsoenlijk op 304 rvs gebruiken?

- Wat is het verschil tussen de grijze en de goude elektroden? Beide voor staal en rvs dacht ik.

- Ik heb ooit gelezen dat je elektrode diameter de helft moet zijn van het gelaste metaal, klopt dit? En het toevoegings materiaal moet net zo dik zijn toch?

- Ik snap alle standen alleen frequentie vind ik een raar verhaal, kan iemand mij daar iets over uitleggen? En ik heb een draaiknop met Valley Current. Dit is extra gas bij het begin van de las?

- Mijn elektrode zit vrij los in zijn houdertje, moet dat ding niet vast komen zitten als ik alles aandraai op de toorts? Ik heb de 3 lipjes van het houdertje wat bij elkaar geknepen zodat hij wat vaster komt te zitten.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Sander.

Commentaar van de moderator Foto opgehaald

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 12 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.