Automatische lashelm

Auteur Topic: Automatische lashelm  (gelezen 8890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcanus

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 14
Automatische lashelm
« Gepost op: 7 juli 2009, 22:21:57 »
Ik las regelmatig elektrisch met meestal elektrodes van 2,5x350 mm.
Daarnaast doe ik ook wel CO2-lassen aan mijn auto.
Ik ben van plan een automatische lashelm te kopen (tot nu toe vaak genoeg op mijn werk kunnen lassen, waar een automatische lashelm is) omdat ik bij huis beide lastechnieken ook zal kunnen gaan toepassen.
Met een beetje internetten kwam ik snel uit bij de Galaxy 3000 Zie afbeelding (link naar comerciele site verwijderd + afbeelding toegevoegd red Wouweld). Leuke helm voor die prijs.
Google je op 'Galaxy 3000 welding helmet', vindt je al gelijk dit topic. Galaxy 3000 beter niet kopen dus.

Mijn vraag is dus al wel duidelijk: wat is een goede en liefst goedkopere automatische lashelm, waarmee ik zowel CO2- als elektrode-lassen kan doen.
Graag had ik de laslichtdemping ook 'breed' instelbaar, want als ik op mijn werk de onverstelbare lashelm gebruik, dan moet ik, wil ik mijn werkstuk goed genoeg zien, of in de volle zon werken of bijverlichten met een halogeenlamp.

Suggesties als modellen en verkooppunten zoals webwinkels zijn mij dus heel welkom.

Bedankt alvast. John.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 33 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.