oud professionele machine of nieuwe Chinees?

Auteur Topic: oud professionele machine of nieuwe Chinees?  (gelezen 3280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pkeltje

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
oud professionele machine of nieuwe Chinees?
« Gepost op: 20 mei 2011, 22:20:54 »
Hallo mannen,

Ik heb jullie expertise nodig.

Ik ben voornemens het Tig lassen na vele jaren weer op te pakken. De laatste keer dat ik een Tig-toorts in mij handen heb gehad is zo'n 25 jaar geleden.
Er is in die tijd veel veranderd, onder andere de machines zijn veel kleiner en lichter geworden. De oude beestjes zijn echter nog te koop voor een redelijk bedrag en hebben altijd hun dienst goed bewezen. Ik twijfel om zo'n "oud en zwaar type" zoals een Lincoln Norweld 182 DC of een Kemppi Kemppak 200 DC aan de schaffen of aan de andere kant een Chinees model met alles er op en eraan. De relatief goedkope Chinese modellen zijn volgens mij echter "hobby" apparaten terwijl de "oudjes" professionele apparatuur is.
Mijn opa heeft me altijd geleerd dat goed gereedschap het halve werk is, geldt dat in dit geval ook?
Is er buiten het gewicht, afmetingen enz, veel verschil tussen de "oudjes" en de nieuwe Chinese apparaten?

Het Tig lassen gebeurd enkel bij mij thuis als "hobby" echter wil ik graag kwaliteit en moeten mijn laskunsten niet door enig apparaat beperkt worden.

Kunnen jullie mij adviseren welk apparaat voor mij het meest geschikt is?

Groetjes, Paul

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.