Ook even voorstellen :-)

Auteur Topic: Ook even voorstellen :-)  (gelezen 1201 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rob900t16s

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Ook even voorstellen :-)
« Gepost op: 18 mei 2011, 14:22:22 »
Ook even voorstellen:

Ik ben Robert, woon in Urmond (Limburg) en ben al jaren semi-professioneel bezig met onderhoud en reparaties (voornamelijk motorisch) aan auto's van het merk Saab en Audi.

Om mijn kennis en vaardighheid verder uit breiden ben ik in september van vorig jaar begonnen aan een driejarige avondopleiding tot carrosssiehersteller. Deze opleiding behelst alle elementen van plaatwerk inlassen tot spuiten.
Nu had ik al wat ervaring met Mig lassen maar ik wil mijn laskwaliteiten graag verbeteren. Vandaar dat ik een tijdje geleden op zoek ben gegaan naar een (eigen) lasapparaat om met name dunne plaat mee te lassen.

Op dit moment gaat de voorkeur uit naar een MinarcMig 180 van Kemppi. Ik heb al wat ervaringen hier op het forum gelezen maar alternatieven en suggesties zijn van harte welkom. Ik vroeg me verder af of het verhaal dat er sprake is van een stabielere lasboog bij 3 fasen ipv 1 fase nog steeds klopt?
Tenslotte heb ik onlangs in een Duits tijdschrift over de volledige restauratie van een Saab 96 ook gelezen dat de betreffende restaurateur bij het kops lassen van plaatwerkdelen zweert bij autogeen lassen. Andere mensen die ik gesproken heb hierover beweren echter weer dat dit veel teveel warmte in de plaat zou brengen en voor veel meer vervorming zou zorgen. Iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Groeten, Robert


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.