Cooper on board

Auteur Topic: Cooper on board  (gelezen 1242 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cooper

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Cooper on board
« Gepost op: 29 april 2011, 20:18:34 »
Hallo allemaal.

Mijn naam is Martin, maar men noemt mij Cooper.
En dit is gekomen doordat ik sinds 2000 in het bezit ben van enkele klassieke Mini's.
Ik kom uit de buurt van Rotterdam.

Mijn lasapparaat is eenCebora Revolution Combi die ik in 2001 heb gekocht omdat ik op een dag bijna met mijn kont op de straat zat ipv in de Mini.
Zo is het eigenlijk allemaal begonnen.
Dat ding heeft mij nog nooit in de steek gelaten en ik ben er happy mee.

De reden dat ik hier lid ben geworden is dat ik behalve laswerk aan mijn Mini's uitvoer, ik ook geregeld tijd besteed aan mijn motoren.

En er valt voor mij nog een hoop te leren.

grt Cooper

Commentaar van de moderator Commerciële link verwijdert, tekst en foto's opgehaald

Cebora Revolution Combi

De Cebora Revolution Combi is een gunstig geprijsd semi-professioneel MIG/MAG lasapparaat. Dit apparaat is bedoeld voor de hobbyist of kleine werkplaats. De voeding geschiedt met 230 Volt uit een standaard wandcontactdoos en vereist dus geen speciale krachtstroomaansluiting. Met een in vier stappen instelbare lasstroom van maximaal 130 Ampère is dit apparaat zowel geschikt voor het lassen van dunne autoplaat als ook staal tot circa 4 mm dikte.

Technische Specificaties
 
Voeding:    220/230 Volt, 1 fase
Lasstroom:    35 - 130 Ampère in 4 stappen
Lasdraad:    Massieve lasdraad van 0,6 mm / 0,8 mm
Flux-core (gevulde lasdraad) 0,9 mm
Spoelen D100 en D200 (max. 5 Kg)
Toorts:    Universeel model

De Revolution Combi heeft een vast aangesloten slangenpakket met een universele professionele lastoorts.
 
Bediening van het apparaat
A - Waarschuwingslicht
     Het gele lampje zal gaan branden als de inschakelduur wordt overschreden. De transformator wordt dan te heet en de thermische
     beveiliging schakelt het apparaat automatisch uit. Zodra de transformator weer is afgekoeld dooft het  lampje en kan weer worden
     gelast. Bij normaal gebruik zal het thermisch uitschakelen niet of nauwelijks voorkomen.
B - Regelknop lasdraadtoevoer
     Met deze draaiknop kan de draadsnelheid traploos worden ingesteld.
C - Draaischakelaar
     Met deze schakelaar kan in vier stappen de stroomsterkte voor het lassen worden geregeld.
D - Slang met lastoorts
     Het slangenpakket voert stroom, lasdraad en beschermgas naar de lastoorts. De slang heeft een comfortabele lengte van circa 2,5
     meter.
E - Massakabel
     De massakabel dient met de verende klem aan het werkstuk te worden bevestigd. Er moet een goed elektrisch contact te worden
     gemaakt (bij voorkeur dus op blank metaal klemmen). Letop: Voor het lassen met gevulde draad moet de PLUS-pool aan massa
     liggen.
     Zie hieronder.
F - Aan/uit knop
     Met deze knop schakelt u het apparaat in en uit.

Polariteit
Let op: Bij het lassen met gevulde draad dient de massakabel te worden verbonden met de PLUS-pool van de voeding. Bij het lassen met massieve draad dient de massakabel te worden verbonden met de MIN-pool van de voeding. U vindt de aansluitingen hiervoor achter de klep aan de linkerzijde van het apparaat (het vak waar ook de lasdraad zit).

Gebruik van gevulde draad
Lasdraad.jpg (6521 bytes)    Met de Cebora Revolution Combi kan worden gelast met een massieve draad van 0,6 of 0,8 mm dikte en onder bescherming van een Argon/CO2 gas. Er kan echter ook gasloos worden gelast. U dient dan gebruik te maken van een zogenaamde 'gevulde' draad (flux-core lasdraad) van 0,8/0,9 mm dikte.

NB. Met dit apparaat kunt u ook RVS lassen. U dient hiervoor gebruik te maken van RVS lasdraad. Die kunnen wij u uiteraard ook leveren. U gebruikt in dat geval hetzelfde beschermgas als bij ongelegeerd staal.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 7 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.