Nieuwe speedglas helm

Auteur Topic: Nieuwe speedglas helm  (gelezen 4261 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Theun

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 417
Nieuwe speedglas helm
« Gepost op: 26 april 2011, 00:36:27 »
Hoi allen,

Heb van de week de nieuwe Speedglas 9100 FX Air op mijn hoofd gehad.

Wat een DROOM van een helm zeg! Je ziet er wel meteen uit als een astronaut, maar hij is in 1 woord: GEWELDIG  ((:woohoo

Qua draag comfort dan, want een daadwerkelijke praktijktest mocht ik er nog niet mee doen.

Ik had het model met adflo aansluiting en 'flexview'-achtige 'flip-up' uitbreiding. De adflo aansluiting zit achter het oor, dus je blijft er nauwelijks mee hangen achter dingen of ergens tegenaan stoten (iets wat mij regelmatig overkomt) en als je het vizier omhoog klapt blijf je net als bij de Flexview met je hoofd in een relatief beschermde omgeving, maar je kunt nou om je heen kijken. Het polycarbonaat scherm is echt heeeeeel groot en loopt bol rond.

Overwoog je een Speedglas™ 9000 FlexView met adflo aansluiting te kopen, doe het nog niet en probeer eerst die nieuwe uit en vooral ook: probeer ze allebei.

Ik heb zelf zo'n Speedglas™ 9000 FlexView met adflo aansluiting. Geweldige helm, maar wel zwaar voor je nek (de mijne iig wel).

Ik vergeleek het voor mezelf met het dragen van goeie kistjes (legerschoen) en dan een bontgevoerde leren laars aantrekken.

Anyway. Ik vond het een fantastische helm.

groet,

Theun

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything