Mini 74 restaurateur meldt zich

Auteur Topic: Mini 74 restaurateur meldt zich  (gelezen 1300 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bosroamer

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Mini 74 restaurateur meldt zich
« Gepost op: 20 april 2011, 21:36:19 »
Hi lui,

even kort voorstellen. Ik ben Paul, in het bezit van een Mini 1000 uit 74. Alhoewel, er zat tot voor kort een 1300 blok in met bijna 90 pk maar dat is me niet genoeg in deze TDI tijden.

Ik ben dus bezig mijn originele 1000 blok in ere te herstellen maar dan wel met een BMW K100 8-kleps kop erop en een GT1752 turbo er aan vast, goed voor zo'n 150 pk. De Mini zelf is 10 jr geleden door mij en mijn pa gerestaureerd. Ondertussen is het wel weer nodig hier en daar wat laswerk te doen maar op zich is de carrosserie behoorlijk hard te noemen.

Mijn ervaring; van jongs af aan met pa Dafjes en Mini's opknappen met de horgaas + veel plamuur methode. Langzaamaan overgestapt naar plaatwerk lassen met een elektrode lasapparaat (met adapter anders brandt je er meteen doorheen) tot uiteindelijk een full nuts & bolts restauratie van een Healey 3000 met een goeie Kempi.

Afijn, die Kempi staat nu bij mij in de garage en ik kan op zich wel een beetje lassen maar het kan allemaal veel beter vandaar mijn aanmelding op dit forum (overigens gevonden via minisevenclub.nl). De opbouw van de motor is ongeveer halverwege, de body is op een haar na klaar om aan het spit geregen te worden.
Bij dat maken van het spit kwam de oude elektrode lasmachine weer mooi van pas, gewoon dikke rupsen droppen mooi hoeft het er niet uit te zien als het maar houdt. BTW; van zo'n hek dat ze gebruiken bij wegopbrekingen + steigerpijp kan je een perfect spit in elkaar lassen, hahaha

Ben voornamelijk aan het klooien met de afstelling van gas p/minuut, draadsnelheid en stroomsterkte. Moet gewoon maar eens een avondje gaan oefenen dan komt het wel goed denk ik. Zijn er echter nog tips voor goeie topics om door te spitten dan hoor ik dat graag natuurlijk.

groet Paul

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything