bolderkar

Auteur Topic: bolderkar  (gelezen 2379 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline userChris

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 42
  • amateur
bolderkar
« Gepost op: 6 april 2011, 15:28:57 »
Hallo, ik ben van plan te maken: een bolderkar.

Ik had al zo een goedkoop dingetje van de gamma, maar die heeft het een beetje begeven. Het materiaal is zooo dun dat ik er geen raad mee weet met mijn elektrode lasapparaat. Bovendien is het natuurlijk veel leuker om "from scratch" iets te maken. Ik grijp de gelegenheid dan ook aan iets aparts te maken. Op bijgevoegde foto zie je een beetje het idee: het moet een soort koetsje worden waar de kindjes echt in kunnen zitten ipv de doorgaans "platte karren". Probleem dat zich hier aandient is dat er geen ruimte meer is om de gehele vooras te laten roteren zoals gebruikelijk. Wat ik nodig heb is een stuurinrichting zoals in een auto waarbij elk voorwiel om zijn eigen draaipunt roteert.

Mijn vraag aan het forum is: ik ben (nog steeds) een beginnende hobby lasser met een matige techniek. Ik breek mijn hoofd over hoe de draaiende voorwielen te construeren. Het moet dus simpel (te maken) zijn en robuust. Op de schets zie je waar ik een beetje aan zit te denken: een rondstaf staal gelast onder het frame, daar overheen zou een buisje kunnen schuiven. Op het buisje is een beugeltje gelast waaraan de as (draadeind met huls) gebout wordt.

Probleem is natuurlijk dat alles voldoende stijf moet zijn. Dus hoe minder verbindingen hoe beter. Wie heeft hier ervaring mee en heeft goede tips voor mij? Alle reacties zijn van harte welkom!

Chris.

Commentaar van de moderator Foto's verkleint

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 19 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.