(probleem met) Kemppi MinArc 150

Auteur Topic: (probleem met) Kemppi MinArc 150  (gelezen 5662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline userChris

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 42
  • amateur
(probleem met) Kemppi MinArc 150
« Gepost op: 13 maart 2011, 10:43:12 »
Hallo,

vorig jaar kocht ik, speciaal voor mijn hekwerk project (zie topic "hekwerk" onder hobbyprojecten), een gebruikte Kemppi MinArc 150. Deze week begonnen en het apparaat doet het prima. Tegen het eind van de dag deed het apparaat het ineens niet meer. De omstandigheden zijn als volgt:
- Ik had een paar uur gelast (steeds stukje van 4 cm op ca. 110 A, afgewisseld door slakbikken, dus niet erg belastend voor dit apparaat).
- Toen ik het apparaat na een korte pauze weer wilde inschakelen deed deze het niet meer.
- lampje in de aan/uit knop brand wel, er is dus spanning op de netsnoer.
- "on" displaylampje voorop doet het niet, ventilator draait niet en er is geen lasstroom.
- Ik heb het oververhittingslampje niet aan gezien... maar misschien niet opgelet
- het apparaat is niet afgeslagen tijdens het lassen. Hij stopte er pas mee toen ik hem weer aanzette.

Zijn er mensen met tips om dit te duiden/op te lossen? Is er iets (zekering ofzo) dat ik zelf kan doen? Of weet iemand een adres in zuidholland (Delft e.o.) waar ik dit apparaat kan laten nakijken? Zou wel zonde zijn als ik er maar 1 klusje mee gedaan heb. Drijft de prijs van het klsuje nogal op!

Graag jullie reactie. Alvast bedankt.

PS ik het een dag later het apparaat nog een keer geprobeerd en toen hetzelfde resultaat. Het lijkt me dus geen thermische beveiliging ofzo die automatisch uit en weer aan gaat. Of wel uitgegaan, maar dus niet meer aan....

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 13 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything