Wat gaat er fout?

Auteur Topic: Wat gaat er fout?  (gelezen 3393 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ekster

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Wat gaat er fout?
« Gepost op: 13 maart 2011, 09:17:46 »
Hallo alle,

Ik ben een TIG lasser en alleen puur aluminium. Vooral standbauw/truss-systemen en podiums en dergelijke. En nu heb ik vrijdag een opdracht gekregen om een cirkel te maken van zoon truss-systeem, dan is het natuurlijk niet voor iedereen duidelijk wat ik bedoel ik kon op de onze site niet zo snel een betere foto vinden dan deze. Maar nu zit ik met het probleem dat ik nu een decor moet maken waar totaal geen gewichten of net wat dan ook op komt,  nou maken we die wel vaker maar dit is eigen voor het eerst dat er een cirkel van besteld is met de doorsnee van 3m. Wat is nou me probleem de trussen die paar alleen als decoratie worden gemaakt en is erg dun material hoofdbuizen 25/1.2 en de spijlen die er in gelast worden zijn 10/1.  Ik las die die sowieso met een wolfram van 1.6 net als het lasdraad voor die maat. Dit leverd normaal geen enkel probleem op, Maar toen ik vrijdag ook die cirkels zou wou maken en die spijlen erin ging lassen kwam er bij ieder lasje dat ik legde op het einde een klein scheurtje in, als ik eroverheen vloeide had het geen nut, en omdat het gewoon allemaal mooi netjes en strak uit moet zijn als decoratie is het niet de bedoeling dat ik overal dikke lassepunten en dergelijke op duie scheurtjes ga leggen natuurlijk.

Mijn chef beweeert dat het aan mij ligt of aan de instelling van me apparaat, maar ik ben van mening dat het komt dat die buiten vban 25/1.2 gewalst zijn. Want normaal heb ik dat probleem nooit.
Maar hij wild awt natuurlijk niet geloven haha. IK heb wel een beetje me de instellingen gespeeld maar dat had geen nut. Als ik het goed heb las ik die maten normaal om een frequentie van tussen de 75 en 80 en de balans rond de 15. En dan las ik met een amperage van 135 en op een maandagochtend 120 :D. En daar heb ik dat probleem dan niet mee.

Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is want, vragen stillen en iets uitleggen en dat ook nog eens typen is geen sterk punt van mij haha.




Kortom: Mijn chef zegt dat het aan mij ligt en dat ik het qua manier van lassen of instelling wat aan kan doen. Maar na verschuillende dingen geprobeert te hebben, blijf die hele klkeuine scheurtje op het einde van de las terug komen. Ik zeg dat dus dat het komt omdat die buizen gewalst  zijn.

Is er iemand die mij gelijk kan geven ?;)

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.