Om me maar even voor te stellen!

Auteur Topic: Om me maar even voor te stellen!  (gelezen 1435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ekster

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Om me maar even voor te stellen!
« Gepost op: 13 maart 2011, 07:52:22 »
Hallo forumleden,

Ik ben Pascal en ben geboren en getogen in Venray in het gezellige Limburg. Ik ben net 24 geworden maar kan toch wel zeggen dat ik al jaren een beetje in het laswereldje zit (mede door me vader).
Qua opleidingen ben ik begonnen bij mechanishe techniek op de LTS maar deze heb ik niet af weten te maken omdat ik er een beetje met de pet na goeide op die leeftiijd. Maar om alsnog papieren te gaan halen ben ik toen naar het T.O.C (Technise Opleiding Centrum) om hier zeker niveau 1 te halen en via dat opleiding centrum mijn eerste serieuze stage (baan) kon gaan doen. Na 2 jaar in een stage bedfrijf gezeten te hebben die voornamelijk gericht waren in de voedingindustrie (RVS, Alu en in mindere mate ook staal) heb ik niveau 1 alsnog weten te halen (Bankwerken en MIG/MAG 1) waren ze bij dat bedrijf te spreken over mij en boden ze me een jaarcontract aan. Deze nam ik meteen aan omdat ik fulltime aan de bak wou en geen school meer wou. Uiteinde heb ik tussendoor niveau 2 in dat jaar weten te halen. Maar werd mijn contract na 1 jaar niet verlengt omdat er simpelweg te weinig werk was. Toen voend ik het erg, maar achter af is het heel goed voor me geweest haha.

Want ik woon nagenoeg tegenover een lasbedrijf dat alleen maar aluminium podiums, truss-systemen en eigenlijk alles wat men maar wil hebben van aluminium maakt. Klein bedrijf en werk er inmiddels alweer bijna 5 jaar. MAar toen ik daar begon had ik 0,0 ervaring met het aluminiumlassen (TIG). Ik heb de kans gekregen daar gewoon enkele dagen te oefen en te kijken of ik de aanleg ervoor had omdat de hoofdproducten (truss) gelast mogen door lassers die het NIL certificaat hebben 6G lassen. Inmiddels heb ik een poosje geleden me examen gekregen voor Niveau 4 TIG maar hier was ik voor gezakt. Ik had 1 fout en dat was bij het staal. Ik vind staal TIG lassen op niveau 4 erg moeilijk en heb tussendoor nog wat geoefend maar krijg de slag niet te pakken. Vandaar dat ik dit forum een rustig ga doornemen om zodoende meer over mijn vak te leren.

MVG,


Pascal

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.