vandaag mn 6G behaald!!!

Auteur Topic: vandaag mn 6G behaald!!!  (gelezen 5074 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline benny

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 190
vandaag mn 6G behaald!!!
« Gepost op: 11 februari 2011, 17:26:44 »
ik heb vandaag drie proeven met succes afgelegd! waaronder dus dé 6G oftewel H-L045
Uiteraard wil ik graag de foto's en vreugde met jullie delen  ((:yess ((:yess ((:yess
Mijn dag kan niet meer stuk (hoewel die uitermate slecht was begonnen...)
Alles was met TIG op gewoon staal. Op de foto's zie je als het goed is eerst de laskant gevolgd door de doorlaskant.

eerste proef die ik moest doen was PC met doorlas op 2 mm plaat:
lang leve het gevecht met de krimp...
Zie foto 1
Zie foto 2

2de proef was PE met doorlas op 5 mm plaat:
mn doorlas lag niet zo mooi bol als anders, maar naar het schijnt ben ik te kritisch  ;D

Zie foto 3
Zie foto 4

3de proef was H-L045... op een lullig 2 duimertje. Tot nu toe heb ik altijd op 3duim geoefend en dat geeft toch een groot verschil!!!

hiervoor heb ik eerlijk gezegd een herkansing moeten vragen.
Zat met een gasinsluiting die niet door de beugel kon  ((:edu
Stress he... ik had er voordien al veel gelast die prachtig waren op rx foto maarja...
De doorlas en lastekening is niet bepaald mn beste werk  :P
mijn doorlassen in buis liggen normaal mooi egaal.
Ik ben niet tevreden over mijn examenstuk maargoed het stuk is goedgekeurd en dat is het belangrijkste natuurlijk he!
Hier was het vooral een gevecht met de warmte! 3.91mm is niet bepaald een dikke wand  :-X


Zie foto 5
Zie foto 6


ik wou het even met jullie delen ((:rook
De RX foto's kon ik helaas niet meer bekomen. Maar ik zie de keurder als het goed is binnen 2 weken.
Dan kan ik die ook met jullie delen!

Groetjes, Benny

Commentaar van de moderator Fotos opgehaald en linken vervangen door verwijzingen naar foto's

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 14 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.