Juist apparaat metaaldikte

Auteur Topic: Juist apparaat metaaldikte  (gelezen 5601 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline spacecow

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 17
Juist apparaat metaaldikte
« Gepost op: 9 juni 2009, 15:50:39 »
Hallo,

Voor het bouwen van carnavalswagens gebruiken wij al enige tijd een elektrode lasapparaat wat helaas niet altijd het gewenste resultaat oplevert. Vaak zit alles onder met slakken en de lasnaad is super zwak.

Nu heb ik mij enigszins laten adviseren door de mensen van (Bedrijfnaam verwijderd Red Wouweld) waar ik binnenkort een cursus wil gaan doen. Deze adviseerde mij eerste instantie een TIG apparaat aan te schaffen maar omdat wij vaak in de meest onmogelijke posities moeten liggen om ergens bij te kunnen is MIG lassen uiteindelijk toch het meest geschikt gebleken.

Wij willen het gebruiken om stalen verwarmingsbuizen met een metaaldikte van 3,5 mm aan elkaar te lassen en wat groot staalwerk van de wagen van zo'n 5 á 6mm. Omdat wij het eigenlijk maar 3 maanden in het jaar gebruiken wil ik niet te veel geld kwijt zijn voor de aanschaf.

Nu heb ik op internet rond gekeken en ben bepaalde apparaten tegengekomen die mij wel aanspreken. Mijn maximale besteding voor een compleet apparaat (co2 fles, etc) is 1200 euro. Zou iemand mij kunnen vertellen of één van onderstaande apparaten aan te raden is of heeft iemand wellicht een suggestie? We hebben een 400-volt voorziening in de schuur waar wij bouwen dus dat moet allemaal geen probleem zijn.

Apparaat 1 - 210A:
MIG /CO2 210 AMP OMSCHAKELBAAR 230/400 VOLT  (zie foto 1)

Apparaat 2 - 155A:
Cebora Bravo 155 Combi (zie foto 2)

Apparaat 3 - 190A:
Star Weld 190 (zie foto 3)

Ik heb nog vrij weinig ervaring met het MIG lassen en hoop met de cursus al veel te leren. Een persoon van de lascursus gaf aan dat je vanaf € 3500,- pas redelijke lasapparaten hebt maar ik ben in de overtuiging dat het voor mijn gebruik niet zoveel hoeft te zijn.

Kan iemand mij adviseren zodat ik zeker weten het apparaat aanschaf wat voor mij goed is? Even kort samengevat wat mijn eisen zijn:
Max. Prijs: € 1200,-
Max. Staaldikte: 6mm
Elek. Voorziening 230v/400v
Status: Gebruikt of nieuw, incl. gasfles en lastips.

Alvast bedankt!

(Comercieele links verwijderd en fotos opgehaald Red Wouweld)

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 22 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.