Opknap project Vechtkruiser

Auteur Topic: Opknap project Vechtkruiser  (gelezen 1955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robertk

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 40
Opknap project Vechtkruiser
« Gepost op: 25 januari 2011, 22:08:41 »
Hallo allemaal, ik ben nog niet heel actief op dit forum, maar ik ben hier wel met een reden. Namelijk; ik ben bezig met het opknappen van een vecht kruiser, boot van 9 bij 3 meter.
Ik ben pas een beginnende lasser, maar hoop het doorgaans te leren met dit project om vervolgens mijn eigen sloep de gaan lassen. na een soort van winterstop is het wel leuk om bij te houden wat je zoal doet. En t leek me een goed idee om het te delen dus bij deze!

De boot heb ik vorig jaar maart gekocht, helemaal ingetimmerd geverd, maar het was vervallen en daarom heb ik alles eruit gesloopt, tot een kaal casco. toen kwam ik tot mijn schrik veel roest tegen, en put roest. zo erg dat ik op sommig plaatsen met een centerpoint erdoor heen kon slaan (oorspronkelijk 4 MM) Stap voor stap ben ik de slechte stukken eruit gaan slijpen en te vervangen voor een nieuw stuk. (zal nog foto's posten!) Aankomende zaterdag zullen de laatste rotte stuk eruit gaan en een nieuw stuk erin. verder zal de rest worden afgelast voor zover dat nog niet gebeurt is.

Maar er zijn ook klein sub-projectjes bij dit project, zo heb ik hiervoor ook al een "stalen" uitlaat in elkaar gelast op maat van spiegel (achterkant v/d boot) naar de motor. waar een "RVS" expansie stuk spanning vrij tussen moest komen. Dat is inmiddels af. :)

Wat er nu nog moet gebeuren;
*ronde buis rond het kajuit dak
*Accu houders
*2 RVS davits lassen (zie foto, word 'n mooi projectje)
*Dieseltank

Hiervan houd ik jullie op de hoogte

Verder heb ik meteen een vraag aan jullie, Ik wil dus een diesel tank lassen, maar weet niet precies hoe het zit. Alleen buitenkant aflassen en binnenkant wordt dat behandeld met iets?

Alvast bedankt en hoop lees plezier :)

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 10 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.