Tig-Termen & Aankoop-Tips

Auteur Topic: Tig-Termen & Aankoop-Tips  (gelezen 2888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sjuul

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 129
Tig-Termen & Aankoop-Tips
« Gepost op: 25 januari 2011, 21:40:23 »
Hallo allemaal,

Allereerst zal ik als new-be hier me even voorstellen
Ik ben sjuul, werk als E&I monteur en woon in Limburg

Ik heb al een hele poos een mig-apparaat waar ik heel tevreden mee ben, ik gebruik hem voornamelijk voor licht constructie werk van kokers, strippen en hoeklijnen.
Nu wil ik me binnenkort een Tig kopen op 220 zodat ik ook wat plaatwerk kan lassen en ik wat minder hoef te slijpen, tevens kun je met een tig naar mijn mening net wat strakker werken en natuurlijk voor de kick van Tiggen.

Nu probeer ik me via het www een beetje te informeren over de tig terminologie om zodoende een zo goed mogelijke keus te kunnen maken.
Ik wil rond de €650,- uitgeven voor een Tig excl. fles. Ik snap ook dat ik met dit budget geen Kemppie of Esab kan kopen maar een leuke zaterdag-Tig moet er toch wel inzitten.
Als iemand tips of ervaringen heeft hoor ik het graag.

verder heb ik nog wat vragen over allerlei tech gegevens waar ik geen touw aan vast kan knopen, ik heb een E-achtergrond maar heb wel wat uitleg nodig om te begrijpen wat hier bedoeld wordt

Werkingsgraad 95%    ???

Onbelaste spanning 70V     ???

TIG las stroom - 60% ED 5-160A     ???

MMA las stroom - 60% ED 5-160A     ???
 
Pulse ratio 0.1 - 0.9     ???

Ik hoor het graag
Sjuul



 

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.