Balansregeling en pulsinstelling, hoe belangrijk?

Auteur Topic: Balansregeling en pulsinstelling, hoe belangrijk?  (gelezen 3143 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Klei

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 603
Balansregeling en pulsinstelling, hoe belangrijk?
« Gepost op: 12 december 2010, 14:01:03 »
Nog geen ervaring met aluminium lassen met Tig, echter wat aan het inlezen om te kunnen bepalen wat voor apparaat ik wil gaan aanschaffen.

Als ik het goed begrijp kun je met de balansregeling op je apparaat instellen wat je wilt -> ofwel diepe inbranding, ofwel hoge mate van reiniging, ofwel een mix daarvan.
Ben met een scheef oog aan het kiijken naar een apparaat waar als ik het goed heb geen balansregeling op zit (antwoord daarop krijg ik nog), maar vraag mezelf af of dat dan überhaupt een goede keus is. Het laswerk waar ik mee te maken heb of wat dan toch langskomt is zodanig divers dat het apparaat nogal wat aan moet kunnen...

Enfin, hoe belangrijk is dat?

Buiten dat vraag ik mezelf af in welke bereiken je de pulsregeling meestal in wilt stellen. Het grootste deel van het laswerk zal plaatwerk van rond de 3 a 4 mm zijn. Praat je dan over pulsen van een paar 10e seconden, of al over veel kortere pulstijden?

Ik weet, er zal geen eensluidend antwoord op te geven zijn, maar een paar persoonlijke ervaringen zijn al heel veel waard...





Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.