Wat is wijsheid...

Auteur Topic: Wat is wijsheid...  (gelezen 5557 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Klei

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 603
Wat is wijsheid...
« Gepost op: 7 december 2010, 21:19:06 »
Had mezelf niet voor niks aangemeld op dit forum...

Ben zoekende naar een Tig lasapparaat en wel AC/DC. Wil aluminium kunnen lassen aangezien ik daar hobbymatig werk voor heb of denk te hebben. Alleen DC vind ik wat te beperkt, omdat ik juist "bijzondere" klusjes graag wil kunnen om zo mensen uit de brand te helpen, of gewoon omdat ik zelf steeds van dat soort zaken te lassen heb, AC/DC dus. Ik denk dat ik wel veel gemak ga hebben van een voetpedaal, dus wil dat er graag bij hebben.
180-200 amp zou wel genoeg moeten zijn, dikwandig spul las is eigenlijk toch niet.

Ik werk semi-proffessioneel met zulk spul, dus Chinese machines huiver ik een beetje voor, je hebt het net altijd stuk als je het nodig hebt, en dan heb je een probleem.. Een beetje kwaliteit dus.

Hier om de hoek zit een dealer van Lincoln. Dik 3000 Euro ex. verder zonder afstandsbediening. Knap duur voor mijn gebruik.
Vlak er naast zit een Lorch-dealer. Komt mijn M2080 Mig/Mag ook vandaan. Doet het goed, maar toen ik ooit de kap losschroefde om een losgetrokken kabel terug vast te zetten viel mij de opbouw voor het gevoel wat tegen. Is Lorch goed genoeg om er een kleine 2600-2700 Euro ex.tegenaan te gooien (dan is hij ongeveer compleet met voetpedaal, uitgaand dat de offerte nog wel wat scherper kan   ;D) of zien ze er alleen van buiten mooi uit?
Cebora/WEldkar vond ik eigenlijk ook nog behoorlijk prijzig, maar ik kan niet goed inschatten hoe de kwaliteit van een dergelijke machine is...

Of... is een 2200~2300 Euro ex. al genoeg, als ik dan ga voor een Fimer (jammergenoeg niet in de buurt, wel 2 jaar garantie)...
Iemand ervaring met Lorch? Of met Fimer? Kom van allebei verrekt weinig tegen op het www namelijk...

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 23 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything