M'n zelfbouw bakmotor

Auteur Topic: M'n zelfbouw bakmotor  (gelezen 1993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline irmin

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
M'n zelfbouw bakmotor
« Gepost op: 12 oktober 2010, 10:41:37 »
Ik rij al vele jaren lekker rond op m'n bakbrommer (2 wielen voor, 1 achter).
Nu wilde ik al tijden eigenlijk een bakmotor, maar die dingen zijn extreem zeldzaam, meer dan 60 jaar oud en de meeste draaien de hele bak (zoals een bakfiets) i.p.v. op fusees (alleen de wielen, zoals bij een auto).
Dus....... aan de zelfbouw........en hopelijk uiteindelijk een kenteken via de RDW.
Tot nu toe gaat het goed. Ik heb mn frame helemaal af. Gelast met een elektrode-apparaat (Philips super 600. Komt van een scheepswerf en kan tot 600 A lassen,  alleen trekken de groepen in ons schuurtje dat niet  :D ). Ben bij de RDW geweest en die hebben het frame goedgekeurd als eigenbouw en een framenummer (VIN) ingeslagen./ Nu ben ik bezig met afbouwen en dan moet ik voor een totaalkeuring naar Lelystad.

Ik ben nu op het punt dat Mig en elektroden niet echt voldoen: dichtlassen van m'n benzinetank en olietank. Daarvoor wil ik aan de gang met een tig-apparaat.

Daarnaast cross ik met een vriend van me ook lekker met bakbrommertjes, hieronder een plaatje van onze crosser (ik ben dat trouwens niet op de foto).

Tot nu toe laste een vriend de uitlaatjes af voor ons, maar om elke keer weer aan te gaan bij iemand die het al druk genoeg heeft met z'n eigen werk is ook zowat. Dus ook daarvoor wil een tig-apparaat gaan gebruiken.
leuk dat er hier op het forum ervaringen gedeeld worden over allerlei apparaten. Dat helpt mij bij het maken van een keuze voor een tig-apparaat.

Commentaar van de moderator Afbeeldingen opgehaald

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything