Zweefteef

Auteur Topic: Zweefteef  (gelezen 1069 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zweefteef

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 24
Zweefteef
« Gepost op: 19 september 2010, 16:26:26 »
Zweefteef is de oneerbiedige naam van mijn auto, een DS uit 1971.
Daar zit het nodige laswerk aan de portieren, maar niet zo dramatisch.
Waar wel het nodige laswerk aan zit, is een besteleend uit 1960.
Daar ben ik een jaar of 7 geleden al eens aan begonnen; ik had toen op mijn werk de beschikking over een ouwe Morellisse.
Dat lassen ging met een 0.8 draad niet geweldig, dat was meer materiaal opspetteren en het teveel weer wgslijpen. Daar ben ik maar mee gestopt, want dat kon nooit de bedoeling zijn.
Een 0.6 draadwieltje en een rol lasdraad heb ik nog wel geprobeerd, maar erg veel beter werd het niet. Zal wel aan de staat van onderhoud van de machine hebben gelegen.

Inmiddels werk ik bij een staalbouwer als calculator en heb al eens gekeken of er nog een knappe laskar in een hoekje staat. Er schijnt inderdaad een oudje te staan, maar ik denk dat ik beter voor een nieuwe kan gaan geschikt voor plaatwerk. En dan zie je door de bomen het bos niet meer. Ik hoop hier iets op te pikken van wat nou een goed lasapparaat is voor plaatwerk en licht constructiewerk. En wat leren hoe het echt moet is ook nooit weg.

Ik ooit heb een beginnerscursus booglassen gedaan en verder veel met de ouwe Morellisse ondersteuningsframes voor polyester mallen in elkaar gescheten.

Timo

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything