afstandbediening op je mig/mag

Auteur Topic: afstandbediening op je mig/mag  (gelezen 2552 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 240diesel

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 680
afstandbediening op je mig/mag
« Gepost op: 26 augustus 2010, 19:14:26 »
voor hen die alles volgens de regels willen doen en / of geen verstand van elektro hebben; niet verder lezen.
ik weet dat je zelf geen aanpassingen aan een machine mag doen etc. etc.
het volgende verhaal kan dan ook vergezeld gaan van de titel; DON'T TRY THIS AT HOME!!!!!



Vandaag moest ik op een moeilijk toegankelijke plek een uitlaatdemper van een truck voor nood dichtlassen.
Eigenlijk kon ik er alleen maar bij als ik de toorts tussen het chassis en opbouw liet zakken van boven af.
De toorts kon ik dan nog redelijk draaien en sturen met de toorts-slang alleen kon ik nooit meer bij de schakelaar op de toorts ((:idee

Vlug even een stuk snoer gepakt en een druk-schakelaar en weldra kon ik vanuit m'n laskap de machine in- en uitschakelen.
Het lassen ging (voor dat doel) prima en het scheelde me een hoop dé- en montage ;D

Praktisch gezien stelt het niet veel voor; je kunt gewoon de stuurstrooomdraden vanuit je toortsaansluiting in de machine parallel zetten aan een extra schakelaar en een paar meter snoer.
Maar eerlijk is eerlijk als je binnen je machine geen onderscheid ziet tussen krachtstroom en stuurstroom laat je machine dan dicht.



Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything