KOgel is door de kerk

Auteur Topic: KOgel is door de kerk  (gelezen 3463 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline canvas

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 11
KOgel is door de kerk
« Gepost op: 22 augustus 2010, 19:11:00 »
Hallo Allemaal,

Als leek heb ik mij zoveel mogelijk proberen in te zlen hier en op het internet.
Dit alles om mijn toyota 1200 van 73 weer netjes te maken, niet dat er erg veel met mis is (verse apk voor 2 jaar) maar naarmate ik meer er van afhaalde (schermen voorzijde) kwamen toch wat kwalijke plekken naar voren.
99 % is plaatwerk van 0.8 max 1.0, omdat het wikken en wegen is en blijft tussen een 2hands en een nieuw laspparaat is voor mij de keuze gevallen op de Lincoln electric handy mig.
Ik had mij zelf voorgenomen niet meer dan 400 euro uit te geven, dus wilde erg graag met gevulde draad aan de slag, het lasapparaat kan beide maar dan hoef ik geen dure fles aan teschaffen.
Gaat dan snel richting 500 euro.
Het instap model van dit merk, kan gevulde draad en gewone draad, ben dus met gevulde draad gaan proplassen.
Niet geheel slecht gelukt voor de eerste keer, geoefend op 0.6 en 1.0 mm plaatmateriaal.(had geen 0.8 )
Gegeven moment het rolletje draad gewisselt naar de "normale" draad en de polen omgedraaid, en nog eens wat geprobeerd te lassen.
Dit ging veel beter en een mooiere las, zonder schut gas want de fles heb ik in de winkel gelaten.
Wat zie ik over het hoofd?
Heb de las geprobeert te breken, losscheuren maar is door en door vast (onderzijde plaat goed te zien).
Word dit vaker gedaan??
Alvast bedankt voor jullie tips.

Gr Paul


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.