Nieuw hier met Volvo Amazon project

Auteur Topic: Nieuw hier met Volvo Amazon project  (gelezen 1147 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arjan

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 45
Nieuw hier met Volvo Amazon project
« Gepost op: 21 augustus 2010, 12:25:22 »
Hallo allemaal,

Bij toeval hier terechtgekomen doordat ik er op het VolVolvo forum over heb gelezen.

Ik ben 44 jaar en woon in de Flevopolder, samen met mijn twee broers en ouders.
Naast de ligfietsen heb ik ter compensatie ook hobby's, namelijk fotografie en rwd Volvo's
Op dit ben ik een Amazon aan het restaureren waar (natuurlijk) het een en ander aan gelast moet worden, aangezien ik ervaring heb met TIG lassen en over de apparatuur kan beschikken is de keus gauw gemaakt 8)
Alleen dat dunne plaat (1mm en dunner) valt toch vies tegen als je normaal gesproken 1.5mm tot 4mm staal,RVS en Alu last!
Ik denk dat MIG makkelijker is voor dunne plaat, maar om daar nou een berg geld tegen aan te gooien gaat mij toch weer een beetje te ver.

Ondertussen ben ik me al een beetje aan het inlezen hier en ben al weer wat wijzer geworden  ((: 9prima

Hier nog een paar plaatjes van mij en mijn project.

Ik aan het lassen (foto1)

Hier ben ik de slechte rand er aan het uitslijpen. (foto2)

De Raamsponning was totaal doorgeroest in de hoeken, van een donorauto de raamsponning gebruikt. (foto3)

Wil je het hele verslag lezen, dan kan dat hier.

Als ik vragen heb zal ik mij melden, als het een beetje meezit dan kan ik zelfs nog wat bijdragen  :)

Commentaar van de moderator Tekst iets aangepast i.v.m. reglement en foto's opgehaald.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything