Wat doe ik nou weer verkeerd?

Auteur Topic: Wat doe ik nou weer verkeerd?  (gelezen 6168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kobold

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 291
  • Verspil geen kracht, gebruik een grotere hamer.
Wat doe ik nou weer verkeerd?
« Gepost op: 12 augustus 2010, 17:56:33 »
Eindelijk zover, strijktig-doosje kompleet, (met dank aan Mark) maar nu lukt het me van geen kant om er iets fatsoenlijks mee aan elkaar te smelten.
Ik probeer een 2 mm strip aan een 4mm tankwand te lassen met de strijktigger, en hoef eigenlijk alleen maar een slijpsnede van 1,5 mm op te vullen.
De toorts ben ik achter gekomen moet op de -, en de massakabel op de +, anders heb ik een hele felle vlam, en is mijn (grijze) electrode in 2 min opgefikt, terwijl mijn gascupje hel oranje kleurt. (bij 60A)
Ik ben in de schuur aan het lassen, daarom heb ik mijn gastoevoer op 6 l/min staan.
De stroom heb ik gevariëerd tussen de 35 en 60A.
Omdat het gewoon pb-ijzer is, gebruik ik 2,5 mm autogeen electroden.
Mijn electrode steekt, na slijpen 0,5mm buiten de cup.
Bij het starten krijg ik een vlamboog, die ik op het dikste metaal richt.
Ik heb daarbij niet de indruk dat het heel veel hitte inbreng, behalve als hij kortstondig heel fel oplicht, maar dat duurt nog geen halve seconde, vlak na het starten.
Het licht is dan zo fel dat mijn shade 10 niet voldoende is.

Ik krijg het niet spits wat ik verkeerd doe, maar misschien heeft iemand allang gezien waar het aan schort...
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Ik maak alles net iets te groot, en sla er dan net zo lang op tot het past

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 32 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything