even voorstellen

Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 1240 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Herman Pieper

  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 1463
  • alleen samen kun je bruggen bouwen
even voorstellen
« Gepost op: 29 juli 2010, 18:37:12 »
Hallo allemaal, mijn naam is Herman
Voor veel mensen ben ik reeds jarenlang een bekende verschijning vanwege mijn lidmaatschap en lezingen bij verschillende lasgroepen alsmede tijdens NIL/BIL symposia en door het netwerk dat ik heb opgebouwd gedurende mijn functie als assistent schade onderzoeker, en hoofd mechanische beproevingen bij een materiaalkundig laboratorium.
In deze functie heb ik mij bezig gehouden met materiaal onderzoek in de breedste zin van het woord waaronder het kwalificeren van lasmethoden en lassers, onderzoek naar de oorzaak van schade en het verrichten van corrosie onderzoek.

Voorafgaand aan deze functie heb ik een 2 jarige interne opleiding gevolgd tot Materiaalkundig Inspecteur waarbij gelijktijdig het diploma International Lasdeskundige en Middelbaar Keuring en Inspectie Deskundige level IIb zijn behaald.

Na ongeveer 12 jaar werd het tijd mijn grenzen te verleggen en ben ik voor ongeveer 2 ½ jaar bedrijfsleider geweest bij een Gieterij. Hier kwam mijn materiaalkundige kennis goed van pas vanwege de grote verscheidenheid aan materialen welke worden gegoten. Het betreft hier onder andere Nikkel basis legeringen zoals Hasteloy, Inconel, Monel, en alle soorten Roestvast staal waaronder Duplex en Super Duplex.

Hierna ben ik in contact gekomen met een bedrijf wat op dat moment bezig was een gepatenteerde technologie vanuit Amerika in Europa op de markt te brengen. Het betrof een zogenaamde hoogfrequente hamer technologie waarmee de vermoeiingsterkte van lasverbindingen en basismaterialen verhoogd kan worden. Voor dit bedrijf heb ik ca. 5 jaar in heel Europa gewerkt om presentaties te geven voor bedrijven evenals het begeleiden van testprogramma's aan diverse universiteiten en onderzoeksinstanties. Vanuit deze functie heb ik veel ervaring opgedaan met vermoeiingsproblemen in (gelaste) constructies variërend van bruggen tot treinen en zelfs lucht- en ruimtevaart.

Ik hoop door deelname aan dit forum mijn kennis en ervaring te kunnen gebruiken om anderen te helpen bij eventuele problemen ;).

Met vriendelijke groeten,

Herman

Commentaar van de moderator Tekst aangepast i.v.m. reglement
Commentaar van de moderator Tekst nogmaals aangepast op verzoek van hpi001

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.