Mijn escapades met BMBE

Auteur Topic: Mijn escapades met BMBE  (gelezen 6321 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rdridder

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 85
Mijn escapades met BMBE
« Gepost op: 8 juli 2010, 21:24:01 »
Vandaag is de speedglas laskap binnengekomen. Ik had nog een strip metaal liggen dus ik ben meteen mijn setje gaan uitproberen.

Ik ben begonnen met kleine electrodes, 2mm op een strip metaal van 5mm. De inverter heb ik ingesteld op ongeveer 65A. Na enige oefening ging het aanstrijken redelijk en kon ik me focussen op rupsjes maken. Na een tijdje ging dat ook een stuk beter maar het resultaat is nog niet goed. Ik moet eerst wat tijd investeren in het proces onder de knie krijgen. Ik merk dat ik me vaak op bijvoorbeeld het aanstrijken focus en dan de rest vergeet. Of ik focus me te veel op zijwaarts bewegen en maak de vlamboog dan te lang. Dat is een kwestie van oefenen denk ik. Het weekend wordt heel erg druk maar als ik wat meer heb geoefend zal ik wat foto's posten. Nu is het nog in zo'n prille fase dat het het bekijken niet waard is ;) Ik ben ook nog veel te veel met het proces bezig. Wat ik wel merk is dat als je eenmaal in een flow zit de lassen er het beste uit zien.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 32 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.