Even voorstellen - lid in Panama

Auteur Topic: Even voorstellen - lid in Panama  (gelezen 1264 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline panamathor

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 10
  • Betrokken bij ombouwen van een kottertje in Panama
    • Building the ultimate expedition yacht
Even voorstellen - lid in Panama
« Gepost op: 1 juni 2010, 06:12:40 »
Beste lassers,

Ik woon in Panama (al weer 5 jaar). M'n interesse in lassen heeft te maken met een projectje waar ik bij betrokken ben waar we een Urker kotter gaan ombouwen naar een 'adventure yacht'..  Meer info hierover op m'n blog www.expeditionyacht.org.

Hier moet wel een paar ton staal aan worden gelast en ook het nodige alum.   Via dit forum ben ik een beetje aan het leren over moderne lastechniek om zodoende te kunnen beslissen welke apparatuur we kunnen gaan kopen.  M'n eigen laservaring is beperkt tot MMA lassen en dat is al weer lang geleden.  En toen waren er zeker ook nog geen Inverter apparaten.

Ik leun nu richting LORCH spullen (lekker degelijk Duits) . Wat ik nog probeer uit te vinden is of MIG/MAG ook goed werkt voor staal van zeg 10, 12 mm.

Het beste zal wel een combinatie van machines zijn.

En het is me ook nog niet duidelijk wat het verschil is tussen de LORCH P-series en S-series maar daar kom ik binnenkort beslist achter. 

Groeten uit tropisch Panama.

Thorwald
-----------------------------------------
www.expeditionyacht.org

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.